UCAPAN SELAMAT

Hi dan salam sejahtera kepada semua kawan-kawan dan rakan yang sudi berkunjung ke sini.

Rabu, 5 Januari 2011

TEMPIAS DENGGI

Mula tu ingatkan nak demam selsema sebab terkena hujan sehari sebelumnya.  Lepas itu, tetiba saja di belakang badan dipenuhi dengan ruam kemerahan.  Kepala juga rasa sakit teramat sangat.

Kakak dan Abang ipar cepat-cepat bawa saya pergi berjumpa doktor pakar.  Saya terus diklasifikasi sebagai pesakit yang berkemungkinan terkena jangkitan denggi kerana simpton berkenaan adalah bertepatan dengan serangan denggi.  Memang satu dugaan yang amat mencemaskan.  Panik semua orang dibuatnya.

Kebetulan pulak kawasan berhampiran rumah kakak ada amaran wabak denggi.  Jiran sebelah juga telah dimasukkan ke wad kerana disyaki terkena jangkitan denggi.

Setelah dirawat lebih dari 40 jam, akhirnya doktor mengesahkan saya bukan pesakit denggi.  Alhamdulillah, lega rasanya.  Kakak, Abang ipar dan anak saudara semuanya pun amat gembira dan bersyukur.  Malah kakak telah mengadakan majlis doa selamat selepas Maghrib tadi.

10 ulasan:

  1. Aslmkm.
    Kira false alarm la ya?
    But dats pretty scary!
    Tapi alhamdulillah dah OK.

    BalasPadam
  2. Salam Keri.
    Saya ikut prihatin.
    Kena lebih berhati-hati juga kalau kawasan tu sudah jadi kawasan wabak taun.

    BalasPadam
  3. Salam Keri.
    Seram jugak tu! Nasib baik la.
    Semoga keri sudah sembuh sepenuhnya.

    BalasPadam
  4. Aslmkm Abang.
    Lama tak mai ghumah .. rupanya tak sihat.
    Jaga diri ya!

    BalasPadam
  5. Salam Keri.
    Kesiannya. Kecut perut dibuatnya kan?
    Syukur la dah sihat.

    BalasPadam
  6. Salam Keri.
    Aduh kesiannya.
    Jaga kesihatan & cepat sembuh ya!

    BalasPadam
  7. Salam Keri.
    Saya turut simpati.
    Semoga segera sihat ya. Amin.

    BalasPadam
  8. Salam Keri.
    Semoga sembuh ya.

    BalasPadam
  9. 2 Kak G: Wkmslm. Ya, alhamdulillah dah sembuh total. Thanks ya kak G.

    2 Nori: Salam jugak. Semua gotong royong cuci halaman! Ada la baiknya! :)

    2 Sanna: Salam jugak. Tq ya.

    2 CIKDAH: Wkmslm. Tu la! Bz jugak!

    BalasPadam
  10. 2 RAISA: Salam jugak. Seriau laa!

    2 Zizaq: Salam jugak. Ya, duk jaga ni! :)

    2 RAM: Salam jugak. Amin. Tq.

    2 KAKIAH: Salam kemabli. Ya, tq.

    BalasPadam