UCAPAN SELAMAT

Hi dan salam sejahtera kepada semua kawan-kawan dan rakan yang sudi berkunjung ke sini.

Rabu, 11 Mei 2011

GULA NAIK MACAM2 PUN NAIK

Tadi selepas menghantar barang-barang bekalan, aku singgah untuk minum di gerai yang memang sudah biasa makan.  Bila sampai sana, teringin pula nak makan Mee Jawa.  Jadi orderlah bersama teh ais.

Mee Jawa & Teh Ais Gerai

Beginilah hidangan makanan dan minuman yang dipesan.  Kira-kira sedap juga la.

Sebenarnya apa yang nak diceritakan ialah tentang harganya.  Sewaktu bayar mereka kata hari ini harganya sudah naik sebanyak 30sen.

Mengikut kata mereka, hari ini baru mereka mendapat bekalan gula dan harganya sudah naik.  Kedua-dua makanan  dan minuman ini menggunakan gula.

Harga gula naik 20 sen.  Inilah bebanan berangkai yang ditanggung oleh rakyat!

13 ulasan:

  1. Aslmkm.
    :) Pandai orang berniaga. Kan?

    BalasPadam
  2. Salam Keri.
    Barang bahan naik 20 sen, makanan pun naik 20 sen ni gayanya!

    BalasPadam
  3. Salam Abang Keri.
    Yummy. Nampak menyelerakan la.
    Naik 20 sen jadi berapa?

    BalasPadam
  4. Salam Abang keri.
    Alaa!
    Sini pun cerita pasal makan! Lapar la! Huhu.

    BalasPadam
  5. Salam Abang Keri.
    Hangin timur barat pun naik la! Panas!!!

    BalasPadam
  6. Salam Keri.
    Memang panas geram!!!
    Tak ada rasa manis gula lagi!!!

    BalasPadam
  7. Salam Keri.
    Sistem sudah kena serangan sawan berat la.
    Ini jenjalan check.
    Nampaknya N3s baru hilang.
    Komen juga hilang la rupanya!

    BalasPadam
  8. Salam Keri.
    Nampak sedap mee ni!
    Dua hari kena sawan kan?
    Kita sedang testing sistem.

    BalasPadam
  9. Salam Keri.
    Cerita makan lagi bagus.
    Ya la. Jauh lebih baik dari mereka yang suka hentam menghentam & cuba menegakkan benang basah, benang kering!!

    BalasPadam
  10. Salam Keri.
    Makan kat mana tu?

    BalasPadam
  11. Salam kenal.
    Nur pun suka mee kuah.

    BalasPadam
  12. SAlam.
    Sedih. Ada yang sokong pulak tu!

    BalasPadam
  13. Salam Keri.
    Di mana jualnya?

    BalasPadam