UCAPAN SELAMAT

Hi dan salam sejahtera kepada semua kawan-kawan dan rakan yang sudi berkunjung ke sini.

Selasa, 19 Januari 2010

LAGAK MEMBAWA PADAH

Tragedi seperti ini sering berlaku.  Gara-gara berlagak nak tunjuk kehebatan, diri sendiri yang menjadi korban.  Saya petik berita di bawah ini dari Harian Metro:

Pelancong Itali maut tergelincir di Telaga Tujuh

2010/01/19 LANGKAWI: Seorang warga Itali yang cuba menunjukkan kehebatan berjalan atas batu besar yang licin kepada teman wanitanya, maut selepas terjatuh di air terjun Telaga Tujuh, Pantai Kok, petang semalam.

Mangsa, Chiarani Andrea, 33, maut kerana pecah kepala dan perutnya dalam kejadian kira-kira jam 4.30 petang itu.

Dia dan teman wanitanya, Boniolo Erika, 32 juga berasal dari itali dikatakan tiba di pulau peranginan itu Khamis lalu untuk bercuti dan menginap di sebuah hotel di Pantai Tengah.
Berita ini adalah sebuah cerita sedih.  Tetapi ianya menarik dari segi pengajarannya kepada kita supaya sentiasa bersikap sederhana, tidak berlagak pandai, sebaliknya mesti selalu berhati-hati.

5 ulasan:

  1. salam shbt ^^

    ana pon pelik. nape plak x kuar 'click follow'? pdahal ade je.. xpe2. cmni la. ana akn tgk blk. kalo x dpt folow pn xpe.. dtg aje slalu, bkongsi ilmu.. ape y pntg adalah sebar2kn ilmu, dan kita mendapat manfaat bersama.insyaAllah

    BalasPadam
  2. Aslmkm.
    Tu la, byk orang suka tunjuk terra, walaupun kepandaian tak seberapa .. lebih baik bersifat merendah diri yg sederhana kan?

    BalasPadam
  3. Salam KERI.
    TK di atas ziarah & komen di blog saya.
    Hmmm, kalau nak tahu apa makna 'pekak paku' kena pergi ke blog Kak G (i.e @ Ddrfauziah2all.b.c.)le .. dia ada beri jawapan kpd pertanyaan saya tentang perkara ini.

    BalasPadam
  4. assalammualaikum keri

    anak2 muda kita pun ramai berlagak terrer merempit kat jalan raya..dan ramai juga yang senasib pecah kepala macam pelancong yang tidak bernasib baik tu

    BalasPadam
  5. Salam KERI.
    Ada juga org yg suka mendapat perhatian & mencari pengiktirafan hanya berpandukan kpd kata hati. Sebab itu kita wajib berpaksikan iman & taqwa supaya kehidupan kita menepati wahyu Ilahi.

    BalasPadam