UCAPAN SELAMAT

Hi dan salam sejahtera kepada semua kawan-kawan dan rakan yang sudi berkunjung ke sini.

Jumaat, 26 Mac 2010

SIFAT RAJA TERPUJI

Saya kagum dengan Pemangku Raja Kelantan, DYMM Tengku Muhammad Faris Petra Sultan Ismail Petra.  Walaupun saya tidak mengenali baginda secara peribadi, saya tetap kagum dengan karektornya.

Dulu kita mendapat berita benar bahawa baginda mesra rakyat di mana baginda sedia berjemaah bersama rakyat secara terbuka.  Hari ini pula kita mendapat kabar bahawa baginda tetap tenang menghadapi kemelut yang melanda iaitu bersabit dengan kedaulatan dan kerabat Kelantan.

Umum sudah tahu tentang keadaan kemelut cubaan "merampas kuasa" raja di Kelantan.  Berita on-line melalui saluran Bernama memetik baginda berkata dengan tenang dan diiringi senyuman, "Tokleh (tidak boleh), Tokleh (tidak boleh), nanti biar sudah. Ginilah kirim salam kat semua orang" apabila baginda ditanya tentang kemelut kuasa di Raja Kelantan.

Saya pernah bertembung dengan baginda suatu ketika dulu di Lapangan Terbang Antarabangsa.  Baginda bukan saja berwajah tampan, tapi juga kelihatan amat mesra dengan semua orang di sekelilingnya.

5 ulasan:

  1. Aslmkm.
    Baginda hansem sgt lg :)

    BalasPadam
  2. Aslmkm.
    Teruja la ni kiranya! :)

    BalasPadam
  3. Salam KERI.
    Hehehe .. jgn teruja sgt dgn raja .. susah nanti :)

    BalasPadam
  4. Aslmkm.
    Baginda mmg hensem sgt ..

    BalasPadam
  5. Salam untuk semua.
    Saya dah balas ziarah semua .. :)
    Nanti jumpa lagi. Selamat bercuti dihujung minggu.

    BalasPadam