UCAPAN SELAMAT

Hi dan salam sejahtera kepada semua kawan-kawan dan rakan yang sudi berkunjung ke sini.

Ahad, 25 Julai 2010

LAYAN KEINGINAN NAFSU

Memang sudah lama orang tahu bahawa ramai penuntut institusi pengajian tinggi sentiasa terjebak dalam kancah sosial mencari keseronokan serta duit poket tambahan di pusat-pusat hiburan.  Dari dulu hingga sekarang sebabnya saja.  Cuma sekarang caranya semakin canggih.

Saya pernah terserempak beberapa penuntut universiti keluar dari 'pub dan bar' yang umum tahu adalah tempat orang bersuka-suka dengan minuman keras.  Memang saya tak melihat sendiri apa yang mereka buat di dalam tempat seperti.  Tetapi semasa keluar dari sana itu, jelas mereka telah minum minuman keras atau makan apa-apa yang memabukkan kerana mereka riuh dan jalan terhuyung-hayang juga.  Bezanya cuma ada di kalangan mereka yang kurang mabuk dari kawan-kawan mereka yang lain saja.

Sekarang saya lihat ramai juga penuntut IPTA dan IPTS serta mahasiswa/mahasiswi yang pergi lepak di dalam pusat-pusat hiburan yang eksklusif.  Ada sekali tu saya diajak kawan yang bekerja sebagai wartawan dengan sebuah akhbar untuk membuat liputan mengenai hal ini.

Rupanya di dalam sana memang ada berbagai aksi dahsyat dan lucah berlaku.  Ada tarian bogel, dan ada perempuan berpakaian amat terdedah seksi mengelilingi pentas dan dikerumuni oleh saudara-saudara syaitan.  Naik seram juga rasanya sebab digoda oleh perempuan-perempuan yang sengaja melagakan buah dada mereka di bahu dan kepala pengunjung-pengunjung.

Bagi pengunjung, ia bukan satu hobi yang murah kerana ada caj bayaran masuk dan meja sekurang-kurangnya.  Yang bersifat 'pemurah' menghulur wang kepada 'penghibur' yang sedia melayan keinginan nafsu mengikut bayaran.  Kira-kira mereka saling melayan keinginan nafsu masing-masing.

Begitu murah maruah mereka ini.  Tetapi saya yakin gejala sosial sebenarnya bermula dari sistem pendidikan kita yang tempang dan cacat serta tidak cukup dengan nilai moral yang baik dan positif.

4 ulasan:

  1. Salam Keri.
    Itulah manusia yg mudah tunduk kepada hawa nafsu!

    BalasPadam
  2. Aslmkm.
    Benar tu. Dari dulu pun ramai juga berbuat begitu, tapi tak menjadi buruan wartawan agaknya!

    BalasPadam
  3. Salam Keri.
    Banyak orang mencari jalan mudah utk bersenang lenang & kaya raya!

    BalasPadam
  4. Aslmkm.
    Dahsyat ya? Kalau ikut nafsu selalu keliru!

    BalasPadam