UCAPAN SELAMAT

Hi dan salam sejahtera kepada semua kawan-kawan dan rakan yang sudi berkunjung ke sini.

Isnin, 9 Ogos 2010

HARI MINGGU YANG TAK SERONOK

Semalam dan hari ini saya letih dengan kerenah orang rumah pulak.  Agaknya memang benar kata kebanyakan orang, 'orang perempuan memang suka berbelanja sakan untuk Raya!'

Kata kakak kalau saya rasa malas nak ikut berbelanja biarkan saja isteri saya lakukan sendiri.  Tetapi semalam isteri saya pulak paksa saya ikut juga.  Oleh kerana malas nak bertekak, saya turutkan juga.

Rupanya hampir semua jalan-jalan utama di KL sesak.  Ikut jalan mana pun semua jam.  Isteri saya pula mahu ke Jalan Tuanku Abdul Rahman juga.

Hari ini pula dia mahu pergi ke Chow Kit untuk mencari sayur-sayur kampung.  Saya bersabar juga ikut.  Apa nak dibuatkan.

Sesekali rasa iri juga dengan kakak yang sepertinya bijak menjalani kehidupannya.  Seperti kebanyakan lelaki, abang ipar saya memang juga malas berbelanja.  Sekarang jarang-jarang sekali beliau ikut pergi kerana keadaan kakinya yang sering sakit.  Jadi selalunya kakak pergi dengan anaknya.  Anaknya seorang lelaki juga, serta normal seperti orang lain yang tak berminat untuk 'shopping' juga.  Tetapi beliau temankan juga ibunya.

Satu perkara yang saya perhatikan, kakak saya dari dulu hingga sekarang memang tidak 'mereben' orangnnya.  Kalau ke kedai atau ke kompleks mana-mana pun, beliau tepat pada waktu.  Kalau katanya sejam, dalam masa sejam beliau sudah selesai.  Berbeza dengan ibu dan isteri saya.  Kata 2 jam, diikut atau ditunggu sampai 4 jam pun belum juga selesai.

Itu yang membuat hari minggu ini tidak seronok.  Seharian hari Sabtu dan sepetang hari ini, saya menemani isteri pergi berbelanja.  Letihnya bukan main.  Rasa geram pun ada sebab asyik pusing sana sini sedangkan belinya tak seberapa.

Selepas balik tadi, isteri saya malah kata minggu depan nak pergi beli entah apa-apa lagi.  Betul la kata kakak saya untuk biarkan dia lakukan sendiri saja.  Minggu depan, minta ampun, saya akan takkan ikut isteri pergi berbelanja lagi.

6 ulasan:

  1. Salam Keri.
    Kekadang pompuan gitu ler!

    BalasPadam
  2. Salam Keri.
    Hehe .. tu la saya kater .. saya pun tak faham naper! :)

    BalasPadam
  3. Salam Keri.
    Kesiannyer.
    Jika isteri dah cenggitu nak diapakan .. tapi tak payahlah dok ikut buntut dier!!! Betul kakak Keri tu .. biar dier pegi sendiri jer!!!

    BalasPadam
  4. Salam Keri.
    Selamat berpuasa.

    BalasPadam