UCAPAN SELAMAT

Hi dan salam sejahtera kepada semua kawan-kawan dan rakan yang sudi berkunjung ke sini.

Ahad, 13 Jun 2010

MUSIBAH BERTIMPA

Saya rasa cerita bola ni ada hampir di mana-mana.  Jadi saya tak payah nak menambah sesakkan lagi.  Lagi pun saya tidak berapa nak berapa nak mesra alam sangat dengan bolasepak ni.

Di dalam begitu banyak cerita hari ini, saya rasa terkesan dengan berita musibah yang menimpa sebuah keluarga.  Seorang bapa berdepan dengan musibah anak perempuannya koma sejak sebulan lalu akibat ketumbuhan di kepala.  Kelmarin kereta keluarga mereka pula dicuri ketika diletakkan di pekarangan Hospital Sultanah Aminah (HSA).

Sedihnya mendengar musibah bertimpa-timpa yang dialami oleh keluarga ini.  Anak perempuan yang sakit masih lagi koma, kereta untuk kegunaan seharian pula lesap.

Tentulah kejadian itu melibatkan kerugian kewangan.  Tetapi apa yang lebih menyedihkan ialah mereka terpaksa menanggung kos pengangkutan yang tinggi untuk berulang-alik ke hospital.  Sedangkan bapa berkenaan hanyalah seorang pengawal keselamatan sahaja.  Berapa sajalah pendapatannya.  Sungguh amat menyedihkan.

Tentu ada hikmah di atas segala musibah yang menimpa.  Kita bantulah berdoa semoga mereka terus tabah.  Insya Allah, mereka akan dirahmati dengan keberkatan dan kemudahan.

4 ulasan:

  1. sedih pulak mendengarnya ya.
    semoga Allah memudahkan urusan mereka dan menyembuhkan anak perempuan mereka itu

    BalasPadam
  2. Salam Cikgu.
    Terima kasih. Itulah .. semoga begitulah hendaknya.

    BalasPadam
  3. Salam Keri.
    Setiap musibah ada hikmahnya .. semoga segera dirahmati!

    BalasPadam
  4. Salam Keri.
    Tiap yg berlaku ada sbbnya!

    BalasPadam