UCAPAN SELAMAT

Hi dan salam sejahtera kepada semua kawan-kawan dan rakan yang sudi berkunjung ke sini.

Rabu, 10 Februari 2010

SINARAN AKADEMI FANTASIA 8

Saya ikut rasa teruja nak melihat perjalanan Akademi Fantasia Kelapan (AF8) yang bermula pada pertengahan bulan Mach nanti. Bukan apa, saya memang minat dengan kumpulan KRU. Bila mengetahui pengetua bagi musim AF8 ialah Norman KRU, saya rasa tidak sabar pula nak melihat bagaimana beliau akan berkongsi ilmu untuk membantu menambah-baik program realiti tersohor ini dan dunia seni amnya serta AF8 khasnya.

Kelihatannya barisan tenaga pengajar dan pengacara agak mantap. Empat tunggak utama semasa awal musim AF1, 2 dan 3 turut kembali membarisi pasukan ini iaitu Cikgu Fatimah, Cikgu Adnan, Cikgu Siti Hajar dan Cikgu Linda Jasmin. Que Haidar menggalas tanggung-jawap sebagai jurulatih drama, sementara Jimmy Shanley digandingkan dengan Sarimah sebagai pengacara.

Rasanya ini satu pasukan yang mantap. Yalah, Que Haidar sentiasa menunjukkan mutu lakonan yang amat berkesan, sementara Jimmy telah membuktikan kewibaannya mengendalikan rancangan Trek Selebriti yang popular tu.  Sementara barisan tenaga lain sudah membuktikan keupayaan mereka.  Mungkin jika ada Cikgu Motivasi dalam rupa seperti 'Dr Love' akan tambah memeriahkan suasana.

Kata Norman KRU, “Ini bukan kerja saya seorang tetapi secara berpasukan. Kami akan memberi tunjuk ajar kepada semua pelajar AF musim ini dan semoga mereka dapat membina kerjaya seni yang bagus untuk tempoh tiga hingga lima tahun akan datang. Apapun mereka sendiri perlu bekerja keras untuk berjaya ... Mereka terlalu muda untuk membuat keputusan jadi kami bertanggungjawab membantu mereka tidak hilang punca. Pun begitu, sama ada akhirnya akan berjaya atau tidak terpulang kepada mereka sendiri.”

Sama-samalah kita tunggu dan lihat AF8 nanti. Semoga kegemilangan AF kembali menyinar dengan lebih baik lagi dengan sentuhan Norman KRU dan barisan tenaga pengajar serta gandingan pengacara-pengacara ini.

2 ulasan:

  1. Aslmkm KERI.
    Dah teruja nampaknya ni .. Bid pun suka KRU juga .. suka Jimmy Shanley .. tp dia orang tak kenal kita .. huhu. Tak apelah, nanti Bid ada duit lebih boleh sokong juga la.

    BalasPadam
  2. Wkmslm BID.
    Kita sama-sama ikuti nanti ya ..

    BalasPadam